De Kracht van Tarot
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Kracht van Tarot

Forum voor en over de tarot Forum over tarot, spiritualiteit, theosofie en gezelligheid.
 
Begin paginaNieuwe decks leren Oranje36IndexNood ForumLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenLinkpartners

 

 Nieuwe decks leren

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Magda
Berichten:
Berichten:
Magda



Nieuwe decks leren Empty
030509
BerichtNieuwe decks leren

Ook al gaat het leren van een nieuw deck met de jaren steeds langzamer, ik merk dat wanneer ik het bij hou in de tussentijd ook veel bij heb geleerd.
De meesten begginnen misschien met dagkaarten, maar ik kies er zelf altijd voor om het deck te lezen als een boek.
Wat ik dan doe is een kaart er bij pakken en die dan bekijken.
Om er even in te komen kijk ik naar de afbeelding en wat het me zegt.
Dat schrijf ik dan meteen op, zodat het me verder zal helpen.
Vantevoren heb ik geen idee waar ik uit zal komen, maar schrijf ik gewoon zoveel ik weet.
Vroeger legde ik m'n studie wel een stil als er een kaart uit kwam die me aan een naar moment deed denken.
Dit heb ik bij The Mythic tarot een keer gehad.
Die kaart greep me destijds zo aan, dat er een gebeurtenis in me op kwam waar ik best moeite mee had.
Mijn studie heeft toen een paar maanden op zich laten wachten.
Inmiddels weet ik, dat het niet helpt om het te laten liggen, omdat je de verwerking dan ook misschien wel staakt.
Met de jaren is het makkelijker geworden.
De tijd heelt alle wonden zeggen ze wel eens en ik geloof daar ook in.
Niet dat je dan helemaal niets meer hoeft te doen, maar met de ervaring leert men.

Vandaag heb ik weer een paar kaarten van de regenbogen weggeschreven.
Vooral aan de Vrek heb ik erg veel nieuws ontdekt wat ik daarvoor nog niet bij m'n andere decks heb neergezet.
Dingen dat ik in het echte leven ook niet heb mee mogen maken daarvoor.
Ik vind het daarom erg leuk om bij elk deck onder ogen te zien hoe je als mens groeit en weer nieuwe dingen mee maakt.
Hoe raar was dat dat ik een aantal jaren geleden dacht alles wel gezien te hebben?
Nu vind ik dat een erg gevaarlijke opmerking.
Ik denk niet dat je in een leven ook echt alles mee kunt maken en dat je sommige dingen ook door je werk, in de liefde, als ouder en in vriendschappen leert.
Elke studie van een nieuw deck draagt bij mij ook altijd weer bij, dat ik meer zie in andere kaarten van mij en soms ook van anderen.

Over een paar weken zullen de kaarten van vandaag op het forum staan en ik hoop steeds dat er iemand anders komt die hetzelfde deck heeft en mee gaat doen.
Maar ik weet ook wel, dat er duizenden verschillende decks zijn en dat niet iedereen hier ook de mijne heeft.
Het studeren van een deck en alleen al er over schrijven maakt zoveel informatie los, dat ik het iedereen aan kan raden die met de tarot werkt.
Leren is voor mij ook ontzetend leuk, omdat je iets met je levenslessen kunt doen en een ander er misschien ook weer wat van kan leren.
Het liefst samen natuurlijk, zodat je de inzichten met elkaar kunt delen en niet dat ik het gevoel krijg, dat een ander alleen maar mee leest en het als standaard uitleg gaat gebruiken.
Daarom kan iedereen hier gewoon mee doen of een eigen stukje aanvragen.
Als ik klaar ben heb ik al een aanvraag staan om samen een ander deck te behandelen.
Niet dat ik dan het idee heb dat ik dan helemaal opnieuw begin, maar ik heb dan het idee dat het juist een ervaring rijker is om bezig te blijven zodat de inzichten altijd vers en vernieuwend blijven.
Informatie wordt wel eens overschreven in de hersenen heb ik ooit in een of ander wetenschappelijk tijdschrift gelezen.
En ik doe wel eens leggingen, dan vind ik ook dat ik het bij moet houden.
Niet alleen omdat het leuk is, maar ook zodat de bootschappen die ik door mag geven niet zullen vervagen met de tijd.
Ik kijk er nu al tegen op om het deck af te ronden, zoals ik dat altijd doe.
De laatste kaart opschrijven heeft me gek genoeg altijd het gevoel gegeven, dat ik een leuk een spannend boek heb uitgelezen en dat het niet verder gaat ook al had ik dat graag anders gezien, omdat je dan zo erg met het verhaal hebt meegeleefd.
Maar tegerlijkertijd weet ik dat er een nieuwe op me staat te wachten.
En dat is dan weer iets om naar uit te kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Nieuwe decks leren :: Commentaren

Geen commentaar.
 

Nieuwe decks leren

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Leren leggen op het forum
» Het gemak van de tarot leren.
» De tarot en z'n taal leren begrijpen, oefening baart kunst.
» Nieuwe onderwerpen
» Registratie voor nieuwe leden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Kracht van Tarot :: Ontspanning en vrije tijd :: Portal berichten-
Ga naar: