De Kracht van Tarot
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Kracht van Tarot

Forum voor en over de tarot Forum over tarot, spiritualiteit, theosofie en gezelligheid.
 
Begin paginaRegels waar een betaalde kaartlezer zich aan dient te houden volgens de ATA Oranje36IndexNood ForumLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenLinkpartners

 

 Regels waar een betaalde kaartlezer zich aan dient te houden volgens de ATA

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Magda
Berichten:
Berichten:
Magda



Regels waar een betaalde kaartlezer zich aan dient te houden volgens de ATA Empty
180610
BerichtRegels waar een betaalde kaartlezer zich aan dient te houden volgens de ATA

De ATA staat voor American Tarot Association.
Wanneer je betaalde leggingen gaat doen kun je er in Amerika bij deze bond aansluiten.
In Nederland weet ik niet of er ook zo'n bond bestaat die tarotisten en klanten beschermt.
De reden waarom ik hier de regels neer zet is omdat iemand me er ooit om vroeg of er ethische of vakgerichte regels bestaan.
Misschien dat er iemand een keer deze regels na leest en er iets mee kan?
Voor zichzelf, het bedrijf of ook een bond?
Op dit moment is het zo dat je nog niemand aan kunt spreken bij het niet na leven er van, maar wie weet...
De ATA heeft ethische regels opgesteld waar iedereen die betaalde leggingen doet zich aan dient te houden;

Mijn service zal ik geven voor het beste welzijn aan mijn klanten, gebruik makend van mijn professionele activiteiten zonder dat ik hen schade zal of wil berokkenen.

Al mijn klanten zal ik met gelijke respect behandelen, niet lettend op hun plek van herkomst, ras, religie, geslacht, leeftijd of seksuele voorkeur.

Ik zal eerlijkheid verschaffen over mijn tarot kwalificaties, inclusief behaalde studie resultaten en het niveau waarop ik heb gestudeerd en mijn diploma's.

Ik heb een geheimhouding plicht met betrekking tot de namen en alle gedeelde en besproken informatie die tijdens consulten zijn besproken, tenzij anders met de klant besproken of vastgelegd is in de wet.

Ik raad klanten aan om gediplomeerde professionele hulp te zoeken ter advies voor juridische, financiële, medische of psychologische aard waarvoor ik zelf niet gekwalificeerd ben om dit advies zelf te geven. Mocht ik een training of studie op een of meerdere van deze vakgebieden hebben genoten zal ik een duidelijk verschil maken tussen het tarot consult en het professionele advies die ik daarnaast aan de klant mee geef.

Ik zal de wensen en het recht van mijn klanten respecteren wanneer zij op elk gewenst moment het consult weigeren voort te zetten of tijdens het consult willen stoppen, ongeacht of er toestemming voor werd gegeven.

Dit is een vertaling van deze tekst:

ATA (American Tarot Association) Code of Ethics:

I will serve the best interests of my clients, conducting my professional activities without causing or intending to cause harm.

I will treat all my clients with equal respect, regardless of their origin, race, religion, gender, age, or sexual preference.

I will represent honestly my Tarot qualifications, including educational credentials and levels of certification.

I will keep confidential the names of clients and all information shared or discussed during readings, unless otherwise requested by the client or required by a court of law.

I will recommend clients consult a licensed professional for advice of a legal, financial, medical, or psychological nature that I am not qualified to provide. If trained in one of these areas, I will clearly differentiate between the tarot reading and any professional advice additionally provided.

I will respect my clients’ right to refuse or terminate their reading at any time, regardless of prior consent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Regels waar een betaalde kaartlezer zich aan dient te houden volgens de ATA :: Commentaren

Geen commentaar.
 

Regels waar een betaalde kaartlezer zich aan dient te houden volgens de ATA

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Kracht van Tarot :: Ontspanning en vrije tijd :: Portal berichten-
Ga naar: